اتصال به اينترنت ماهواره اي
 
درباره وبلاگ


به سایت رفع مشکلات کامپیوتر خوش امدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 301
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 305
بازدید ماه : 998
بازدید کل : 264641
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

body{ align:center}

.
شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, :: 20:50 ::  نويسنده : مهدي


اگر فکر میکنید دستتان به یک اینترنتِ پهنباند نمیرسد و یا شبها خواب آن را میبینید، چون نمیتوانید مشترک یک خط اینترنت دیجیتالی شوید، پس باید فکر یک اینترنتِ پهنباند را از سرتان بیرون کنید، سخت در اشتباه هستید. چرا که اینترنت ماهوارهای میتواند همان راهحل نهایی باشد.
در واقع اگر بتوانید از بالای پشتبام منزل یا محل کارتان، جنوب آسمان را به خوبی و بدون هیچ مانعی مشاهده کنید، میتوانید از یک دسترسی ماهوارهای برای انتقال دادن و پیاده کردن فایلهای حجیم چند صد مگابایتی و یا دیدن فیلمهای ویدیویی و یا سیر و سیاحت صِرف در اینترنت استفاده کنید. هرچند این راه حل از نظر سادگی و ارزان قیمتی به پای اینترنت دیجیتالی نمیرسد، اما برای بعضیها بهترین و تنها راهحل محسوب میشود.
اما قبل از ورود به بحث اصلی، باید بدانید که:
میتوانید با سرعت 400 کیلوبیت در ثانیه به پیاده کردن و یا به اصطلاح دانلود فایلها بپردازید. تنها برای ارسال یا انتقال دادن نیاز به یک مودم آنالوگ خواهید داشت که سرعت خیلی پایینی دارد.
ازطرف دیگر ماهوارههای دو طرفهای نیز وجود دارند که هم برای ارسال به کار میروند و هم برای دریافت. در نتیجه نیاز به مودم آنالوگ از بین میرود و امکان انتقالدادن اطلاعات شما را تا سرعت 200 کیلو بیت در ثانیه فراهم میآورد.
اشکالات بالقوه ی اینترنت ماهوارهای
تمام این مراحل به تعلّل ختم میشوند، یعنی یک تاخیر قابل توجه، بین زمانی که کلیک میکنید تا زمانی که داده را دریافت مینمایید.
این تاخیر ناشی از آن است که تقاضایتان از جانب کامپیوترتان و از طریق مودم ابتدا به مرکز شبکهی ماهوارهای فرستاده میشود، و از آنجا به میزبان وب میرسد. سپس به مرکز شبکهی ماهوارهای باز میگردد، و آنوقت 25000 کیلومتر مسافت را تا ماهواره طی میکند و مجدداً به جانبِ آنتن بشقابی فرود میآید.
به همین جهت، نباید زیاد این تأخیرات را به دل بگیرید!اما اگر کاربران دیگری نیز مثل شما به همین سرویس ماهوارهای روی آورند، میزانِ تداخلتان کاهش خواهد یافت، زیرا پهنای باند ماهواره بین همه سَرشکن میشود.
ماهواره فقط یک مقدار مشخص پهنای باند دارد که میتواند آن را بین متقاضیان تقسیم نماید. منتها، سیستمهای ماهوارهای دوسَره، که نیاز به مودم آنالوگ برای مخابرهی زمین به هوا ندارند، پهنای باند بسیار عریضتری دارند- پهنایی به وسعت 5/1مگابیت در ثانیه از هوا به زمین، و 200 کیلوبیت در ثانیه از زمین به هوا.
تقسیم بندی اینترنت ماهوارهای
دو نوع اینترنت ماهواره ای وجود دارد
1-
اینترنت آفلاین :
در سراسر دنیا افراد مختلف از اینترنت ماهواره ای آنلاین در حال استفاده هستند و در حال دانلود فایلهای مختلف هستند و ماهواره برای آنها فایلها را ارسال میکند تا دریافت کنند در این روش شما هم میتوانید از فرصت استفاده کنید و فایلهایی که آنها در حال دریافت هستند را دریافت کنید . برای اینکار شما احتیاج به سخت افزار اینترنت آنلاین یکطرفه دارید و برای دانلود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید
2-
اینترنت یکطرفه :
;
این روش به این دلیل یکطرفه نامیده می شود که شما از طریق دیش خود فقط دریافت اطلاعات دارید و ارسال اطلاعات شما از طریق خط تلفن یا ADSL و یا ... انجام می شود در این روش شما علاوه بر خرید تجهیزات اینترنت یکطرفه باید ماهیانه هزینه ای به شرکت تهیه کننده اینترنت ماهواره ای بپردازید که بسته به سرویس شما این هزینه ها متغیر می باشد
روش کار اینترنت ماهواره ای بر خلاف ظاهر پبچیده، ساده می باشد. نحوه کار بدین صورت است که برای ارتباط پرسرعت اینترنت از طریق ماهواره کافیست توسط یکی از انواع مودم با خط تلفن، ADSL ، ISDN و یا حتی بدون سیم به اینترنت متصل شویم تا برای ارسال اطلاعات از آن استفاده نماییم و سپس طبق راهنما کامپیوتر را بگونه ای تنظیم کنیم که برای دریافت اطلاعات از ماهواره استفاده کند.همانطور که گفته شد در یک ارتباط اینترنت معمولی میزان اطلاعات ارسالی بسیار ناچیزتر از اطلاعات دریافتی می باشد. بنابراین برای خط ارسال از هرنوع، حتی ارتباط ضعیف و یا کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان بهره برد.

ودر حال حاضر برخی از ماهواره ها هم چون تلستار 12، فرانس تله کام و یوروآسیا ست خدمات اتصال به اینترنت ارائه می کنند. سرعت شان سرسام آور و دشمنان شان باد های خورشیدی هستند! برقراری ارتباط با ماهواره توسط دیش های مخصوص انجام می پذیرد و این ارتباط از امنیت نسبتا بالایی بر خوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب